سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقایقی درباره عروسکهای خرسی تدی

1. خرس عروسکی نماد رسمی ملی ژاپن است.

2. در اوایل دهه 1900، خرس‌ها در طول جنگ جهانی اول به عنوان عروسک‌های راحتی برای سربازان استفاده می‌شدند، زیرا در کنار آنها احساس ناراحتی و تهدید نمی‌کردند.

3. قدیمی ترین خرس عروسکی قابل ضبط در سال 1887 ساخته شد و متعلق به سربازی به نام آلبرت لاسکر بود که پس از پایان جنگ آن را از فرانسه بازگرداند.

4. تدی ها اغلب به عنوان هدیه روز ولنتاین داده می شوند زیرا نماد عشق و مراقبت عاشقانه هستند.

5. نوزادان معمولا دوست دارند عروسک‌ها را در آغوش بگیرند، به همین دلیل است که بیشتر مردم آنها را با احساسات شاد یا خوش شانسی مرتبط می‌دانند!

6. بیش از 500 نوع خرس عروسکی در هر زمان (از سال 2019) در فروش وجود دارد.

7. ممکن است تا هشت ساعت طول بکشد تا چاشنی خرس عروسکی پس از پر شدن با پارچه پنبه ای و الیاف لاتکس کاملاً منبسط شود - باعث می شود در هنگام ضربه به صورت بسیار انعطاف پذیر شوند!

8. بیش از 90 درصد خرس های عروسکی فروخته شده در ایالات متحده در چین ساخته شده اند.

9. نام "خرس عروسکی" برای اولین بار در سال 1903 استفاده شد، زمانی که یک فروشنده اسباب بازی به نام ادوارد بیر در مغازه خود در برادوی شهر نیویورک، برای بچه ها عروسک درست می کرد. او آنها را "تدیس" نامید.

10. نژاد خرس عروسکی خاصی وجود ندارد، زیرا آنها در اشکال و اندازه ها و حتی حیوانات مختلف از جمله شیر، ببر، پاندا، تک شاخ و غیره وجود دارند!

11. خرس های عروسکی از سال 1905 لباس پوشیده بودند و در ابتدا به عنوان همراهان پاره وقت حیوانات برای کودکان بیمار در طول بازدید از بیمارستان خدمت می کردند.

12. از الیاف 100% پلی استر برای ساخت بیشتر عروسک ها استفاده می شود زیرا به اندازه ای نرم است که روی پوست ملایم باشد اما آنقدر قوی است که به راحتی پاره نشود.

13. خرس های عروسکی یکی از محبوب ترین هدایا در سراسر جهان هستند. سالانه بیش از 50 میلیون خرس عروسکی فقط در ایالات متحده هدیه می شود!

14. در اروپا، روسیه و چین دادن خرس بدون ذکر نام اول بدشانسی محسوب می شود. به همین دلیل است که بسیاری از عروسک های روسی نام هایی مانند ولادیمیر یا ناتاشا روی آنها حک شده است!

15. این حیوان عروسکی در سال 1876 توسط حشره شناس آلمانی کارل اسپانگنبرگ ساخته شد و نام آن را "Tektuarisch Wunderkind" ("اسباب بازی شگفت انگیز کودکان") گذاشت. تنها در سال 1902 بود که چارلز فنتون حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای طراحی یک اسباب بازی مخمل دار آنتروپومورفیک دریافت کرد - که ما اکنون آن را به عنوان خرس عروسکی دوست داشتنی خود می شناسیم!

16. برخلاف تصور رایج، خرس‌ها همیشه نرم و نوازش نبودند - در دوران قرون وسطی، اغلب به عنوان طلسم برای گروه‌های متخاصم استفاده می‌شد، زیرا پوست سخت آن‌ها کشتن آنها را دشوار می‌کرد (و بنابراین محافظت خوبی در برابر تیرهای دشمن داشت). از آنجایی که انگلستان به دلیل عشق به این دوست پشمالو (و در نتیجه تولید اسباب‌بازی‌های کرکی‌تر) از چندین جنگ پیروز شد، آنها شروع به تولید اسباب‌بازی‌های مخمل‌دار با سایز بزرگ‌تر کردند که امروزه به نام گریزلی شناخته می‌شوند!

17. خرس های عروسکی یکی از محبوب ترین هدایای تعطیلات هستند.

18. در سال 1903، یک خرس عروسکی به نام فلاف اولین اسباب بازی پر شده آمریکا شد و به سرعت در بین کودکان سراسر کشور محبوب شد.

19. خرس عروسکی مدرن قابل ضبط در سال 1902 توسط کارل استورز برلینی ساخته شد که می خواست حیوانی بسازد که برای کودکان به اندازه کافی نرم و به اندازه کافی سخت باشد که در برابر سایش مقاومت کند. او ایده خود را در سال 1905 ثبت اختراع کرد و شروع به فروش تجاری آنها از فروشگاه خود به نام "Teddies" کرد.

20. خرس عروسکی در بسیاری از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی مختلف، از جمله پدرخوانده، فارست گامپ و چگونه گرینچ کریسمس را دزدید، به نمایش درآمده است.

21. در سال 2004، بیش از 36 میلیون خرس عروسکی تنها در ایالات متحده فروخته شد!

22. در دسامبر 2009، رکورد جدیدی برای فروش بیشتر خرس های عروسکی در یک روز به ثبت رسید - بیش از 5 میلیون خرس!

23. در سال 2013 گزارش شد که یک آمریکایی به طور متوسط سالانه حدود 220 دلار برای خرس های عروسکی خرج می کند!

24. اگرچه خرس عروسکی بیشتر در طول تعطیلات رایج است، اما می توان از آن در تمام طول سال لذت برد!

25. در سال 1966، تامی لی کهنه کار و تاجر جنگ ویتنام اولین کسی بود که یک اسباب بازی را که مخصوص کودکان معلول طراحی شده بود، ثبت اختراع کرد. شرکت او، Spin Master، اکنون بیش از 300 اسباب بازی، از جمله شخصیت محبوب Tickle Me Elmo، تولید می کند.

26. خرس عروسکی حتی در تحقیقات پزشکی نیز استفاده شده است. مطالعه‌ای که در مجله PloS One منتشر شده است نشان می‌دهد که وقتی بچه‌ها عروسک به عنوان هدیه دریافت می‌کنند، می‌تواند منجر به افزایش سطح شادی و رضایت از زندگی شود. امیدواریم این مقاله تاریخچه بزرگ و محبوبیت خرس عروسکی را روشن کرده باشد!

28. در سال 1944، پرزیدنت فرانکلین دی. روزولت، بنیاد ملی حفاظت از حیوانات خزدار (که اکنون به عنوان جامعه انسانی شناخته می شود) را برای کمک به حفظ جمعیت خرس در سراسر جهان ایجاد کرد. در سال 1978، کنگره قانونی را تصویب کرد که به افتخار این حامی تأثیرگذار حیوانات، روز 26 دسامبر را به عنوان روز خرس عروسکی قابل ضبط تعیین کرد!

29. اولین خرس های عروسکی از فلانل و خز خرس توسط جیل کریگی، هنرمند آمریکایی، در سال 1888 ساخته شد.

30. یک خرس عروسکی نخی تقریباً 150 پوند (68 کیلوگرم) نیاز دارد.

برای خرید لباس تیشرت از جنس تدی ست ورزشی مردانه و ست لباس دخترانه و پولوشرت مردانه در ریبون کلیک کنید.